Soru Zorluk/Diff Tanımınız Nasıl?

Garou

Efsane Baykuş
Üstat Kullanıcı
Forumdaki herkes duymuştur herhalde low-diff, mid-diff, neg-diff vs. bizim dilimizde düşük zorluk, orta zorluk diye söyleniyor. Merak ettiğim şey bunlara sokmak için kafanızda nasıl bir skala var? Yani kabaca bir şey de olur. Örnek:

"Orta zorluk yenmişse rakibe karşı tam güç veya ona yakın güç sarf etmiştir. Belki rakibi ondan biraz kan almayı başarmıştır ama daha fazlasını başaramadan ölmüştür." gibi.

Şu aşağıya verdiğim altılıyı kabaca neye göre gruplandırdığınızı yukarıdakine benzer şekilde söylerseniz memnun olurum.

Ekstrem zorluk/Extreme Diff
Yüksek Zorluk/High Diff
Orta Zorluk/Mid Diff
Düşük Zorluk/Low Diff
Sıfır Zorluk/No Diff
Negatif Zorluk/Neg Diff
 
Hmm güzel konu. Eline sağlık.

Başlayalım;


Neg Diff ya da Shit Diff:

Aradaki seviye farkının aşırılığından dolayı zaten dövüş başlamadan önce taraflardan birinin 1 gram dahi şansı olmadığı, baskın tarafın salise de dominasyonunu sergilediği, tek taraflılığın en çarpıcı olduğu sonuçtur.

Farklı dövüş senaryolarda dahi bir taraf her daim üstündür.


Örnek:


__________________________________________________________________

No Diff:


Bir önceki senaryoya çok yakın olmak ile birlikte bu senaryoda, rakibin cesareti ve azmi tam sıfırı görmeyebilir. Olası bir random kombatta, taraflardan birinin diğerini kayda değer bir efor olmadan, tamamıyla dövüşe devam edemeyecek ya da en azından cesaretini kolay kolay toparlanamayacak kadar kıracak şekilde diğerini domine etmesidir.

Farklı senaryolarda dahi bir taraf neredeyse her daim üstündür.

Örnek:



__________________________________________________________________


Low Diff:

Üstün gelen rakibin, üstünlüğü sorgulanacak gibi değildir, farklı senaryolarda dahi üstün taraf genel anlamda daha üstün kabul edilebilecek kadar üstündür ancak ezici, rezil eden, kalıcı biçimde cesaret kırıcı bir dominasyon yerine, rakipten biraz da direniş görmüş bir dominasyondur, ancak günün sonunda hala dominasyondur.

Örnek:


_______________________________________________________________


Mid Dİff:

Üstün gelen rakibin, senaryolar ve şartlar farklı olsa belki de üstün olamayabilirdi kısmının sorgulanmaya başlandığı zorluktur genelde. Üstün taraf gene belirgin denebilecek biçimde üstündür ancak bu genel geçer, her yer ve her zamanı kapsamaz artık. Zira rakibi, onu zorlamıştır, ufak çapta yaralamış ve yıldırmıştır. Yani mid diff bir dövüş ardından, kişi benzer güçte bir kişiyle daha dövüşmesi gerekse bu sefer mid diff olmayabilir gibi. Kısacası yenilen taraf ezilmemiş hatta rakibinde hafif bir hayranlık bile uyandırmış olabilir. Ancak yenilen taraf dövüşün hiç bir yerinde "net bir zafer" hissiyatı da yaşayamamış, yaşatamamıştır, yer yer sıkıntı verse de mağlubiyeti nettir.

Örnek:


Bu dövüşü high-diff görenler vardır belki ancak Gaara'nın hiç bir yeri kanamadı ve Lee hiç bir zaman "aha kazandım" moduna giremedi. o yüzden bence mid ya da en fazla mid to high bir dövüş idi.


_____________________________________________________________


High Diff:


Farklı senaryo ve şartlarla galibin farklı olabileceğinin artık su götürmeyecek kadar aşikâr olduğu, zafere çok niş ve hax üstünlüklerin yön verdiği, iki tarafında bir noktaya kadar denk gidebildiği, farkı ufak nüansların belirlediği, ortada net bir dominasyon ya da üstünlüğün olmadığı hatta galip olanın bile yaralandığı, sakatlandığı, belki de uzuv kaybetiği, bir anlığına kaybettiği düşünüldüğü o zorluk seviyesidir. Fakat galibiyet de şaibe yoktur, sadece çok çok zorlu kazanılmıştır.


Örnek:


Dövüşün kısalığı, pacing'in yavaşlığı sebebiyle, 2 adet kaybedilen uzva rağmen, extreme denemez bir dövüş idi bence. High to Extreme beeelki

_______________________________________________________________


Extreme Diff:

Kazanan tarafın bir üstünlük değil avantaj ile kazandığı, bunun da kıl payı olduğu farklı senaryo ve şartlar ile sonucun değişebilirliğinin çok net olduğu, galibiyet üzerinde şaibe ve tartışma oluşabilecek, galibiyet türüdür. Şans'ın da faktör olabilmeyi başardığı nadir senaryolardandır.


Örnek:


En Kötü jenerasyondaki herkes + 9 kızıl kın + yamato yardım etti, Luffy 3 kere bayıldı bunlardan birinde öldü, geri geldi meyve uyandırdı, retcon aldı ona rağmen anca yendi rakibini. Gear 5 ortamı çok ciddiyetsizleştirdiği için extreme diff havasını yitirmiş gibi olsa da en baştan itibaren bakarsan dövüşün çok uzun saatler sürmesi, sonucun sürekli değişmesi, dışarıdan müdahaleler vs derken bence extreme denebilir.

______________________________________________________________
 
Bu kavramları yıllardır kullanıyorum ama hâla benim için şu şudur netliğinde açıklayabileceğim şeyler değil.Yine de kısaca açıklamaya çalısırsam;

Negg diff; pek kullandığım bı kavram
değil.Saçma geliyor.

Shit diff; Kazanan gücünü bile kullanmadan direk rakibini yenebiliyorsa.Genelde iki kişinin karşılaştırılması dahi absürtken kullanırım.

No diff; Kazanan gücünün çok kücük bir kısmıyla rakibini yenebiliyosa.

Low diff; Kazanan azımsanmayacak bir eforla, yara almadan veya kondisyonunu zorlamadan kazanıyosa.

Mid diff; kazanan gücünün çogunu kullanıyor ve ufak yaralarla veya yüksek efor sarfederek savaşı kazaniyosa.Ayrıca bu seviyeden itibaren yenilen kişinin de farklı şartlarda kazanma şansı var artık.

High diff;Artık şans ve yazar faktorü ciddi bir ölçüt.Farklı senaryolarda Kazanan/ kaybeden tarafları değisebilir.Kazanan ciddi şekilde yaralanmış veya yaralanmasa bile enerjisini tüketmiş ve başka bir savaş olsa onu kaldıramayacak durumdaysa.

Extreme diff; Çok kullanmadığım bir kavram.Benim Hard diff kavramı bunu da kapsıyor.Kullanacaksam da emin olamadigim %51-49 gördügüm savaşlarda kullanırım.Ya da iki tarafta savasmiş ve kıl payı çok ufak bir etken veya senaryo gereği bir taraf kazanmişsa


Ayrıca ikili olarak da çok kullanıyorum bu kavramları.Kakashi vs İtachi'ye Low-Mid diff derim mesela.İtachi çok kolay kazanıyor ama başka bir savaş için enerjisi kalmıyor.Mid diff demem için kolay fakat low diff demem için de kazananın fazla efor sarf ettiği bir savaş.Low-mid diff gibi bir kavram ideal bence
 
Bu kavramları yıllardır kullanıyorum ama hâla benim için şu şudur netliğinde açıklayabileceğim şeyler değil.
Valla ben fazla kullanmam ama benim de kafamda çok net bir tabirleri olmadığı için buradakilerin de fikirlerini merak ettim.

Negg diff; pek kullandığım bı kavram
değil.Saçma geliyor.
Bana da saçma gelmişti. 😄 Sanıyorum bir taraf shit-stomp yeniyorsa kullanılıyor. Mismatch durumlarında kullanılıyor gibi.

Ayrıca ikili olarak da çok kullanıyorum bu kavramları.
Onları da sormayı düşündüm ama halihazırda muğlak terimler oldukları için cevap yazacakların gözü korkmasın dedim.

Cevap güzel bu arada sağ olasın. 😄
 
Buraya geçen sene yaşanmış Gojo vs Sukuna da girer mi? Yoksa yüksek zorluk mu ve neden?
Ya o dövüş incelemesi çok zor bir dövüş zorluk açısından. Çünkü iki tarafta seri biçimde bir diğerine ciddi hasar veriyor ancak reverse gak guk plotu sayesinde "acımadı ki acımadı ki" diye yola devam edilebiliyor. Ya da birbirlerinin domainlerini parçalayıp açık aranıyor vs. Yani, dövüşün süresi ve de kazanan tarafın dövüşten çok ciddi bir handikap alarak çıkmayıp üstüne bir ton başka kişiyle daha dövüşmesi düşünülürse bence en fazla high diff.

Ancak serinin kendi iç mekaniklerine bakınca Mahoraga'yı düşününce de aslında belki de extreme diff.

Bu arada neg diff söylemini ben de pek sevmiyorum. Shit diff ya da curbstomp ya da murked gibi ifadeler zaten anlatıyor durumu.
 
Ya o dövüş incelemesi çok zor bir dövüş zorluk açısından. Çünkü iki tarafta seri biçimde bir diğerine ciddi hasar veriyor ancak reverse gak guk plotu sayesinde "acımadı ki acımadı ki" diye yola devam edilebiliyor. Ya da birbirlerinin domainlerini parçalayıp açık aranıyor vs. Yani, dövüşün süresi ve de kazanan tarafın dövüşten çok ciddi bir handikap alarak çıkmayıp üstüne bir ton başka kişiyle daha dövüşmesi düşünülürse bence en fazla high diff.
Yani dövüşe devam edebilmesinin sebebi Heian formuna geçip taze vücutla devam edebilmesi ama bu da sonuçta adamın bile isteye sakladığı kozuydu. Hax bol olduğundan yorumlaması biraz zor ama şansa bağlı durum çok yaşandı o yüzden bence dövüşün kendisi aşırı zorluk gibi.

Bu arada neg diff söylemini ben de pek sevmiyorum. Shit diff ya da curbstomp ya da murked gibi ifadeler zaten anlatıyor durumu.
Zaten forumlarda pek rast gelmedim. Daha çok Youtube yorumlarında ya da Short'larında vardı terim.
 
Düşük Zorluk/Low Diff -> Kazananın çok fazla efor sarf etmediği, karşısındaki kişiyi domine edenerek kazanması.
Orta Zorluk/Mid Diff -> Kazananın gücünü epeyce kullanması, hatta ufak tefek yaralanması, şaşırması vs. ancak savaş içinde hiçbir zaman kaybetme riski olmaması, eninde sonunda yine kazanması.
Yüksek Zorluk/ High Diff -> Kazananın artık kendi sınırlarına gelmesi, hatta aşması. Farklı durumlarda her iki tarafın da galip gelebileceği dişe diş bir dövüş.
 
Geri
Üst