Hmm güzel konu. Eline sağlık.
Başlayalım;
Neg Diff ya da Shit Diff:
Aradaki seviye farkının aşırılığından dolayı zaten dövüş başlamadan önce taraflardan birinin 1 gram dahi şansı olmadığı, baskın tarafın salise de dominasyonunu sergilediği, tek taraflılığın en çarpıcı olduğu sonuçtur.
Farklı dövüş senaryolarda dahi bir taraf her daim üstündür.
Örnek:
__________________________________________________________________
No Diff:
Bir önceki senaryoya çok yakın olmak ile birlikte bu senaryoda, rakibin cesareti ve azmi tam sıfırı görmeyebilir. Olası bir random kombatta, taraflardan birinin diğerini kayda değer bir efor olmadan, tamamıyla dövüşe devam edemeyecek ya da en azından cesaretini kolay kolay toparlanamayacak kadar kıracak şekilde diğerini domine etmesidir.
Farklı senaryolarda dahi bir taraf neredeyse her daim üstündür.
Örnek:
__________________________________________________________________
Low Diff:
Üstün gelen rakibin, üstünlüğü sorgulanacak gibi değildir, farklı senaryolarda dahi üstün taraf genel anlamda daha üstün kabul edilebilecek kadar üstündür ancak ezici, rezil eden, kalıcı biçimde cesaret kırıcı bir dominasyon yerine, rakipten biraz da direniş görmüş bir dominasyondur, ancak günün sonunda hala dominasyondur.
Örnek:
_______________________________________________________________
Mid Dİff:
Üstün gelen rakibin, senaryolar ve şartlar farklı olsa belki de üstün olamayabilirdi kısmının sorgulanmaya başlandığı zorluktur genelde. Üstün taraf gene belirgin denebilecek biçimde üstündür ancak bu genel geçer, her yer ve her zamanı kapsamaz artık. Zira rakibi, onu zorlamıştır, ufak çapta yaralamış ve yıldırmıştır. Yani mid diff bir dövüş ardından, kişi benzer güçte bir kişiyle daha dövüşmesi gerekse bu sefer mid diff olmayabilir gibi. Kısacası yenilen taraf ezilmemiş hatta rakibinde hafif bir hayranlık bile uyandırmış olabilir. Ancak yenilen taraf dövüşün hiç bir yerinde "net bir zafer" hissiyatı da yaşayamamış, yaşatamamıştır, yer yer sıkıntı verse de mağlubiyeti nettir.
Örnek:
Bu dövüşü high-diff görenler vardır belki ancak Gaara'nın hiç bir yeri kanamadı ve Lee hiç bir zaman "aha kazandım" moduna giremedi. o yüzden bence mid ya da en fazla mid to high bir dövüş idi.
_____________________________________________________________
High Diff:
Farklı senaryo ve şartlarla galibin farklı olabileceğinin artık su götürmeyecek kadar aşikâr olduğu, zafere çok niş ve hax üstünlüklerin yön verdiği, iki tarafında bir noktaya kadar denk gidebildiği, farkı ufak nüansların belirlediği, ortada net bir dominasyon ya da üstünlüğün olmadığı hatta galip olanın bile yaralandığı, sakatlandığı, belki de uzuv kaybetiği, bir anlığına kaybettiği düşünüldüğü o zorluk seviyesidir. Fakat galibiyet de şaibe yoktur, sadece çok çok zorlu kazanılmıştır.
Örnek:
Dövüşün kısalığı, pacing'in yavaşlığı sebebiyle, 2 adet kaybedilen uzva rağmen, extreme denemez bir dövüş idi bence. High to Extreme beeelki
_______________________________________________________________
Extreme Diff:
Kazanan tarafın bir üstünlük değil avantaj ile kazandığı, bunun da kıl payı olduğu farklı senaryo ve şartlar ile sonucun değişebilirliğinin çok net olduğu, galibiyet üzerinde şaibe ve tartışma oluşabilecek, galibiyet türüdür. Şans'ın da faktör olabilmeyi başardığı nadir senaryolardandır.
Örnek:
SUU ONE OF THE GREATEST FIGHT IN ANIME CREDIT ; TOEI ANIMATION
youtu.be
En Kötü jenerasyondaki herkes + 9 kızıl kın + yamato yardım etti, Luffy 3 kere bayıldı bunlardan birinde öldü, geri geldi meyve uyandırdı, retcon aldı ona rağmen anca yendi rakibini. Gear 5 ortamı çok ciddiyetsizleştirdiği için extreme diff havasını yitirmiş gibi olsa da en baştan itibaren bakarsan dövüşün çok uzun saatler sürmesi, sonucun sürekli değişmesi, dışarıdan müdahaleler vs derken bence extreme denebilir.
______________________________________________________________