Kahraman Baykuş - Kanatlanan Kültür

Anime Naruto Görselliği: Manga Vs Anime

Nabu

Ulu Baykuş
Yönetici
Ulu Baykuş
Pinterestte bir imaj serisine denk geldim. Latin/hispenik dillerden biriyle tasvir edilse de imajlar farkı göstermeye yettiği için burada da paylaşayım dedim. Anime'nin mangaya göre çok yumuşak ve de daha az betimleyici olduğunu hep söylerim.

Bunu gösteren bir görsel serisine denk geldim paylaşıyorum;

eac621f6f5fed9b049103d565c7899d4.jpg


be67e3cc99e70e2d4368da8263ee3d41.jpg


d96eb4aa9d0702b612395846b248def3.jpg


a78dd18cc5b030e10abaa9c766ddb9e7.jpg



e1e64d84463fe9732e5482d3545c2159.jpg


cbdaee2bd05585210ec74893ff8c10a0.jpg


ccdad0c7dead6545fc850470e3acebf8.jpg


d4ff71a36bf8c451f3942e9f5ac00786.jpg


e546edc8f3698c7772cfedcd16dcfe79.jpg


1c214127afa1f18537d6e35968058c75.jpg


cd409a3e7f3e8290410eeca2df1ba9ab.jpg


2bb6fd5198948ae5d066329fff2c7acd.jpg


961968fdabe1bbadbd77aa5da517c5f6.jpg


ede06a7130092b84ef3ee600b21599b2.jpg


19006678f93994f25264740031dc869e.jpg


7e1ba01f455493ee2fb2733ac50a2a4f.jpg


d1d8c2445235bf7eb1d30cac1f4a8ef8.jpg


3ef8fdaf379408780698755482c43136.jpg


a17b3bc6c2b8ee32ffb5bb6a4cbbb6eb.jpg

Başka parçalar buldukça paylaşırım.
 
Çoğu animede bu sansür durumu oluyor maalesef. Naruto'nun mangasında daha sert olan tonla sahne var. Bir örnekte ben vereyim.

FRYn6o6WUAIeTG_.jpg
 
Ciddi anlamda kalite ve görsellik farkı var. Hele bir de renkli olunca fark ortaya net olarak çıkıyor.
 
Animeler televizyonda yayınlanmıyor mu? Eğer öyleyse mecburen sansür uygulamaları gerekir. Herhalde Japonya’da da RTÜK benzeri bir kuruluş vardır ve aşırı sert sahnelere müdahale edebilir. Yaptığınız bölüm yüzünden ceza yiyip düzenleyerek tekrar yayınlamaktaysa bazı sahnelerin detaylarından vazgeçmek daha mantıklı gibi.
 
Anime adaptasyonlarında, özellikle gündüz kuşağında yayımlanan serilerde hardcore ya da daha adult sahnelerin sansüre uğradığını biz de biliyoruz ve nedeni zaten açık. Burada belirtilen şey aradaki farklar.

Elbette başarılı uyarlama örnekleri de var ancak genelde animelerde durum böyle. Ha bu beni o kadar rahatsız etmiyor, eğer ana esere hikayede sadık kalınıyorsa ve iyi animasyon, iyi seiiyuu seçimleri ve müziklerle sunuyorlarsa animeden de gidilebilir.
 
Haftalık olarak çıkmasının da biraz etkisi var bence. Ayrıntılı çizmeye vakit bulamayınca daha sade bir iş ortaya koymuş olabilirler.
 
@Trao Olabilir tabi ancak bence animenin yayınlandığı saat sebebiyle, sansürleniyor, törpüleniyor olması ile alakalı gibi geliyor.

Zira Manga da haftalık çıkıyor zaten.
 
Üst