Kahraman Baykuş - Kanatlanan Kültür

Genel Hollow Knight Serisi Genel Sohbet ve Paylaşım Başlığı

Nabu

Ulu Baykuş
Yönetici
Ulu Baykuş
Forumda ben ve @Sae gibi oynamış olanlarınız varsa burada konuşabiliriz, danışabiliriz. Oynamayanlarda, spoiler içeriklerden uzak dursunlar.

hhYxaho.gif
Hollow Knight yapım süreci 2014'de başlayıp 2017 yılında piyasaya sürülen 3 kişilik küçük avustralyalı bir şirket olan Team Cherry tarafından yaratılmıştır. O gün bugündür 2D platform, platform RPG ve de elbette Metroidvania oyun türleri için çıtayı çok yükseğe taşıyıp, bir baş yapıt olarak övülmüş ve önerilmiştir.

Sitemizde de bu oyunun derin "lore" içeriği adına 2 adet makale vardır (1) (2) . Ancak yoğun spoiler içermektedir.

Ayrıca, korona sebebiyle piyasaya çıkış tarihi 2021 yılına ertelenen bir de harika devam oyunu gelmek üzeredir.

SpeedyAfraidCanary-size_restricted.gif
 
Bir indie oyununun bu denli devasa bir içerik sunabilmesi muazzam. Günümüzdeki hissesi milyon, milyar dolarlara tekabül eden şirketlerden bazıları maalesef hâlâ bunu başaramıyor. Hollow Knight'ı da özel yapan işlerden biri bu. Oyunun size sunduğu içerik devasa ve bunu birbirinin kopyası olan haritalar, birbirini tekrar eden yan ve ana görevler, bir yerden sonra bayan, sıkıcı bir hâl alan savaş mekaniği ve ortaya süs olsun diye konulan aptal NPC'ler ile yapmıyor. Harikulade soundtrackleri ile, inanılmaz tatlı olan ana karakter ve yan karakterleriyle, kurcalamaya başladığınızda fark edeceğiniz derin evreni ve senaryosuyla, eğlenceli aynı zamanda zorlayıcı mekanikleriyle, çekişmeli geçecek olan, görsellikleri harika dizayn edilmiş bosslarıyla, oyunun size vereceği keşfetme duygusuyla, haritaların çekici güzelliği ve tatlılıklarıyla, muhteşem sanat dizaynı ve geniş oynanış süresiyle yapıyor bunu ve kesinlikle deneyim edilmesi gereken macera. Tüm zamanların açık ara en iyi oyunlarından. Hollow Knight, tutarsızlıklar içerisinde var olmuş insanoğluna bir armağan. Bu sanat eserini sevin ve Dünya'nın bir zamanlar Hollow Knight'a kucak açmış olduğunu unutmayın. Zira hatırlanmak hayattaki en güzel hediyedir. Hızlı biten bir sonsuzluk gibiydi bu şaheser.

95/100.

Başlığın altına yazılması gereken bu tarz şeyler miydi bilmiyorum ama bu oyun hakkında neler hissettiğimi az da olsa yazmak istedim. Bu arada Hollow Knight'ın lore'una yönelik makalelerinizi okudum şimdi, gerçekten çok açıklayıcı ve bilgilendiriciler. Bu tarz oyunların lore'u hakkında genellikle Türkçe kaynaklara çok sık rastlamayız. Oyunun hikayesini öğrenmek isteyenler için mücevher niteliğinde bu yazılar. Katkılarınız, emekleriniz için tekrardan çok teşekkürler.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Dark Souls'un ayak izlerini gerçekten takip edebilen tek oyun bu olabilir. Malum bazıları "Zor" veya "Souls-like" denen olayı oyunculara onlarca saat aynı şeyi yaptırmak sandı. bknz:Darkest Dungeon ve Nioh.
 
Castlevania oynardim eskiden, son oyunlarına bir baktım çok değişik tarzlara girmiş. Onu hatırlattı, ikisini de oynayan ver mı? Tavsiye eder mi?
 
KocaYusuf' Alıntı:
Castlevania oynardim eskiden, son oyunlarına bir baktım çok değişik tarzlara girmiş. Onu hatırlattı, ikisini de oynayan ver mı? Tavsiye eder mi?
İkisini de oynadım ama hangi ikisi? Lords of Shadow serisi ve Hollow Knight mı yoksa klasik seri ve Hollow Knight ikilisi mi? Tavsiye konusunda hangi oyunu soruyorsun, Lords of Shadow mu Hollow Knight mı? Uzun bir yazı yazmıştım Lords of Shadow hakkında, tekrar düşününce belki öyle demek istememiştir dedim. Hollow Knight'ı kastediyorsan kesinlikle oynamanı öneririm. Hollow Knight bir Metroidvania ve Metroidvania da Castlevania ve Metroid oyunlarının birleşimiyle oluşuyor. Castlevania'yı hatırlatması doğaldır çünkü onun esintileri var oyunda. Lords of Shadow'u kastediyorsan o uzun yazıyı atarım. Herhalde onu kastetmiyorsundur Hollow Knight başlığı altında, biraz uykuluyum anlama kıtlığım için özür dilerim.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Souls-like'ı seven birisi olarak oynamaya çalıştığım ama yön bulmaktan nefret ettiğim için bir türlü doğru düzgün oynayamadığım oyun. Oyunun yarısını "Oraya mı gitsem, buraya mı?" diye geçiyor.
 
Oyun hoş duruyor. Bu türü zaten seviyorum. İndirim beklemeli miyim? Yoksa hemen satın alıp oynamalı mıyım?
 
Müzikleri, atmosferi, oynanışı, çizimleri ve hikâyesi şu anlık güzel. Çok orijinal bir yapım ile karşı karşıyayım :D Ve ben böyle orijinal içerikleri tüketmeye bayılıyorum. Oyunda 1 saati devirmişim :D Farkında bile değildim oynarken. Sırf bu müziği dinlemek için oyunda durabilirim. Oyunu bitirdiğim zaman sizin yazınızı da okuyacağım.
 
Bu tarz seviyorsanız ve durum müsaitse Uruz oyununa da bir bakın. Türk yapımı ve Türk mitoloji öğeleri var.
 
Bu tarz seviyorsanız ve durum müsaitse Uruz oyununa da bir bakın. Türk yapımı ve Türk mitoloji öğeleri var.
Türk minyatür sanatını ve de türk işleme sanatlarını piksel sanatına iyi giydirildiği hoş bir türki mistisizme sahip güzel bir oyun. Fakat sırf "Yerli ve Milli" diye bu oyunu ben önermem hele de "Hollow Knight" konuşuluyorken. HK sevdiysen buna da bak denilmesine karşı çıkarım. Zira epey farklılar ancak farklılıklarından da öte şöyle bir durum var;


Arkadaşlar Uruz iyi hoş milli de çok pahalı ! Yılın oyunu Hades ile aynı para (40TL) ve Uruz, Hades'den 1 yıl falan daha eski.

9k.png

Bu uruzun howlongotbeat.com adlı oyunların ne kadar sürdüğüne dair istatistiklerin girildiği bir sitede oyunu bitiren 5 kişiden yola çıkarak ortaya çıkarılan istatistik. 39 TL oyun ve ana hikaye 4 saat, tüm başarıları kasacağım falan dersen de 7.5 saat. Yani yayıla yayıla oynasan max 10.

9k.png


Bu da Hades'in (aynı fiyata satılıyorlar) . Ana hikaye 21 saat, ana + ekstralar 43.5 saat. Tüm acheivementları kasacağım dersen 96.5 saati var oyunun. Ortalama da 36 saat biçmişler. Yaya yaya oynasan 100 saatin var yani.

Ben niye Uruz alayım ?


Ya da konumuz olan Hollow Knight'a gelelim;

9k.png


Bu rakamlar sisi aldatmasın bunlar bir sınır değil. Ben ilk oyunu 110 küsür saatte bitirdim. Sırf dünyasının içinde gezmek ve lore kasmak hoş diye. 2. oyunumda da 96 saat falandı. Şimdi gene oynuyorum bittiğinde gene 80 saati geçecek sanırım.


Ve Hollow Knight en son baktığımda 24 TL idi. Tüm DLC'leri de ücretsiz. Müzik albümünü falanda alırım dersen ancak 46-48 TL ediyor.


Nitekim, ben bu durumda Uruz'u sırf yerli diye niye alayım ki. Benim istek listemde bekliyor uzun zamandır. Ne zaman ki 10 TL gibi bir rakama düşer o zaman alırım. Yoksa 4-5 saatlik oyuna 40 TL istenmez zaten. Bu oyunlarla Uruz arasındaki cilalanmışlık farkına zaten hiç girmiyorum.


Yanlış anlama elbette Uruz'u , Erzurum ile falan bir tutmuyorum :D Belli ki özel bir iş. Ancak şahsen ben ancak indirimde alırım. 15TL altına inerse falan.
 
Hollow Knight mükemmel. Ben hiçbir oyunda keşif yaparken bu kadar eğlenmedim. Bu gidişle 50 saat falan oynarım ben bu oyunu :D
 
Oyunda 40 saati devirmiş bulunmaktayım :D Level designı çok iyi ya. Bu gidişle 20 saate falan biter :D Bitirince düşüncelerimi yazarım.
 
Oyunu bitirdim. Aslında bitireli bayağı bir oldu ancak sizin yazdığınız lore yazısını okuyup, wikilerde dolaşmak oyunu bitirmekten daha uzun sürdü :D Oyun hakkındaki duygularım, görüşlerim tam oturmuş durumda değil ve bu yüzden görüşlerimi başka bir yazıya saklıyorum (ayrıca şu an bayağı bir üşeniyorum :D). Kısaca söylemem gerekirse; oynadığım en iyi 5 oyundan birisi, oynadığım en iyi metroidvania oyunu (galiba). Oynanışı, bölüm designı, lore'u, miti, boss savaşları, düşman çeşitliliği, sanat dizaynı, müzikleri gerçekten mükemmel ve de bunun üstüne finalini koyduğumuzda ortaya gelmiş geçmiş en iyi oyunlardan birisi çıkıyor bence. Oyunu bitirip, okuyacak makale kalmadığında kendimi çok garip ve boşlukta hissettim. Hala da hissetmeye devam ediyorum.

Bu oyunun bu kadar underrated olması çok ilginç ve üzücü. Piyasada Ori gibi oyunların olması bu oyunu gölgede bırakmış. Ancak bilmiyorlar ki bu oyun Ori'nin iki oyunundan da çok daha iyi (ikinci oyunla bayağı başa başlar ama HK'nın bazı konularda ciddi bir üstünlüğü var). İkinci oyunu büyük bir heyecan ve merakla bekliyorum..
 
Üst