Sanatçı: Lim Kim
Albüm: Generasian
Yıl: 2019
Tür: Deconstructed Club, Kore Folk Müziği, Deneysel Hip Hop
Lim Kim bu noktada 6 sene yada daha uzun süredir takip ettiğim bir sanatçı. Piyasaya, bir arkadaşı ile birlikte "Togeworl" isimli duo olarak katıldığı şarkı yarışmasında üçüncü olarak geldi. Bir süre duo olarak müzik çıkardıktan sonra diğer eleman okul için ABD'ye döndükten sonra solo olarak çalışmaya başladı. 2013 civarında "Goodbye 20" isimli ilk albümünü çıkardı. Bu albüm tarz olarak vokalinin öne çıktığı singer/songwriter, akustik, pop tarzı bir albümdü. Benim Lim Kim ile tanışmam bu albümü çıkardıktan sonra oldu. O sıralarda ve gelecek yıllarda en sevdiğim en fazla dinlediğim albümlerden biri haline geldi ve hala da çok sevdiğim bir albüm. Bu albümünden 2 yıl sonra, 2015'de "Simple Mind" isimli bir EP çıkardı. Tarz olarak kendini değiştirip Electropop/Synthpop tarzına yöneldi. İlk başta tarz değişikliğini sevmesem de daha sonradan en sevdiğim synthpop albümlerinden birine döndü. Bu tarz değişikliği aynı zamanda yanında müzik yazışında olgunlaşma ve daha ilginç parçalar getirdi, şimdi dönüp baktığımda en az ilk albüm kadar sevdiğim ve objektif olarak iyi bulduğum bir albüm. Bunun üstüne ChildFund Korea vakfı için bir şarkı çıkardıktan sonra Lim Kim aniden ve habersizce müzik yapmayı bıraktı. 2016'da şirketinden ayrıldığına dair haber çıktı, bu albüm çıkana kadar tek aldığımız haber buydu.
Simple Mind'da tarz değşikliğine açık olduğunu göstermiş olsa bile Generasian'daki tarz değişikliği çok ayrı bir boyutta. Müziğe ara vermeden önceki Lim Kim ile Generasian'daki Lim Kim tamamen farklı kişiler. O albümlerde tür ne olursa olsun pop müziği kalıpları içinde yer alıyorken Generasian müziğin deneysel uçlarında yer alıyor. Albüm Kore folk müziğini, deneysel/endüstriyel hip hop ı ve deconstructed club'ı karıştırıyor. Çeşitlilik konuşması içine asyalıların dahil edilmiyor olduğunu hissedişine ve k-pop endüstrisinde "kadın şarkıcı"nın nasıl olması gerektiğinin belli oluşu ve bunun karşısındaki rahatsızlığına karşın albüm sözel tema olarak Lim Kim'in "asyalı kadın" kimliği üzerinde odaklanıyor.
Albüm MINJOKYO(ENTRANCE) isimli, Kore folk müziği melodileri ve geleneksel davulu ile dolu olan ve Lim Kim'in sesinin geleneksel bir şekilde eşlik ettiği parçayla başlıyor. YELLOW'da bu geleneksel melodiler bass ve Lim Kim'in rap'i eşliğinde yapısöküme uğruyor. MONG ise daha rahatlatıcı bir şekilde ve rap yerine vokaller ile devam ediyor. DIGITAL KHAN ise sert vuran, deconstructed club ve deneysel hip hop ilhamlarının hissedildiği bir parça. YO-SOUL, MONG'un yaptığı gibi sert vuran bir parçadan sonra bizi rahatlatmak için burada. Albümün son parçası ve outrosu MINJOKYO(EXIT) ise sanki giriş parçasının yapısöküme uğranmış ve wonky ile birleşmiş hali gibi.
Genel olarak, geçen yılın en başarılı bulduğum albümlerinden. Popüler müziğin deneysel uçlarıyla ilgilenen yada denemek isteyen, geleneksel müziğin başka tarzlarla füzyonunu duymayı seven ve genel olarak eklektik müziklerden hoşlananlara kesinlikle önereceğim bir albüm.
Favori Parçalarım: MINJOKYO(ENTRANCE), YELLOW, DIGITAL KHAN
Puanım: 8/10
------
@Ascalon
Mondo Grosso - 何度でも新しく生まれる güzel albümdür, benim puanım da 7.75-8.0. Tarz olarak ise synthpop yanında downtempo ve deep house etkisi de aşırı belli bence.