Kahraman Baykuş - Kanatlanan Kültür

Vs Black Adam vs WW & Captain Marvel

Reviaalle

Kahraman Baykuş
Üstat Kullanıcı
[img='https://i.pinimg.com/originals/3c/41/e8/3c41e8311857fb5fffa92dfca81e57df.jpg',left][/img]
VS
[img='https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcTwoOY-kG1naB7exxSyEZdki-kg4HEjEz5YWK6PJP7BTw5SIt0J',left][/img]
Kurallar
1-Herkes sınırlamalarını kaldırmış ve öldüresiye dövüşüyorlar
2-Öldüren kazanır
3-Captain Marvel Binary formunda
4-Kapışma Marsta olacak. Eğer Mars yok olursa uzayda devam edecekler.
5-DC karakterleri için Post C. Dönemi.
 
WW tek başına bile Black Adam için bir tehdit. Carol'ı da ekleyince kadınlar epey sağlam bir avantaja sahipler. Ancak Her halükarda Carol bu ikisinin 2-3 gömlek aşağısında (Binary ile bile öyle gibi). Yani BA bir şekilde çok fazla yorulmadan Carol'ı indirebilir ve maçı 1 vs 1 durumuna getirirse şansı var. Öbür türlü WW ve kementi sayesinde hanımlar alır diyorum.

Hanımlar yüksek zorlukla yenerler.
 
Wonder woman kementi ile Black Adam'a "en büyük korkun ne?" veya "zayıf noktan nedir?" tarzı bir soru sorduğunda savaş başlamadan biter zaten.Böyle bir durumun olmayacağını göz önüne alarak vs yi düşünürsek Black Adam çok daha güçlü ve dayanıklı ww'ye göre.Ayrıca büyüyle içli dışlı olması da büyü bazlı saldırılara karşı korunmasını sağlayacaktır.Wonder woman'ın 1-1 de üstün olduğu tek kısım h2h dövüş.Sadece h2h dövüş ile de Black Adam'a kolay kolay ölümcül zarar veremez.Tabi bu düşüncelerim post-crisis için geçerli.Bence new52'den sonraki dönemde Wonder Woman Black Adam'ı da Superman'i de 1-1 de alır fakat bu konu off topic olur girmeyeceğim o yüzden.
Captain marvel binary formunda post crisis Wonder Woman'dan çok çok da güçsüz değil.Fakat yine de Binary Captain Marvel'ın tüm hışmıyla saldıran Black Adam'ı tanklayabileceğini düşünmediğimden sanki bu vs'de Carol etkisiz eleman kalır gibime geliyor.Bu yüzden Black Adam alır diyorum.
 
Black Adam çok daha güçlü ve dayanıklı ww'ye göre
"çok daha" denilecek bir fark yok aralarında bence. Wonder Woman'ın Zoom tarafından 4-5 tane IMP ile gözleri körken dünya turu attırıldığında ya da Kana Susamış ve Güneşin yanında gücü artmış Superman'den onu Güneş'den dünyaya uçuran yumruğu yediğinde de bir şey olmamıştı. Ha bunlar üst featleri diyebilirsin ancak Zeus'un yıldırımlarını, Nekron'un kara yıldırımlarını, Ares'in kendi boyutundaki gazap ataklarını tanklamışlığı da var. Hatta dünyanın toplu yok oluşuna sebep olabilecek Süper Volkan'ın patlamasına sebep olabilecek sismik magma turmoil unuda tek başına durdurmuşluğu var. (neredeyse planet level bir feat.) Yani aslında epey standart WW için.

Nitekim evet BA daha güçlü ve dayanıklı olabilir (ki tartışılabilir bir üstünlük bu) ancak "çok daha" güçlü ve dayanıklı değil. İki karakter de Superman'in altında sıralanan şahıslar sonuçta.


Wonder woman'ın 1-1 de üstün olduğu tek kısım h2h dövüş
Sadece hız değil.

1.si WW olası bir yakın dövüş için çok çok daha fazla ekipmana sahip. Tanrı kesen kılıcı, kalkanı, kementi, hemen her atağı tanklayan bileklikleri, güneş şarjı yemiş Superman'in bile gırtlağını kesebilen kendisine geri dönen tacı vs vs.

2.si WW net bir şekilde daha hızlı özellikle dövüş ve kısa mesafe işlerinde daha çabuk ve atik.

Ha diyebilirsin ki bunların hepsi zaten "h2h dövüş" kısmına giriyor. Ancak hız ya da ekipman h2h dövüş yeteneğinden bağımsız şeyler gibi. Ayrıca h2h dövüşte üstün olmak çok önemli çünkü BA'da ağırlıklı olarak bir yakın mesafe brawler tipi dövüşçü. Öyle mage gibi uzaktan sıkan biri değil. Raven, Zatanna falan değil bu adam.


Sadece h2h dövüş ile de Black Adam'a kolay kolay ölümcül zarar veremez.
İyi de Diana, Batman gibi evrendeki 4-5 kişi hariç herkesten daha iyi dövüşen ancak insan olduğu için zarar veremeyecek olan bir h2h dövüşçüsü değilki. BA ile aynı tier de bu kadın güç, hız, dayanıklılık bakımından. Ayrıca bu kadın Skyfather ayarı ve üstü kişilere (Ares, Darkseid, Nekron, Imperiex) hasar verebiliyorsa. BA'a niye veremesin. Superman'in gırtlağını kesen, Darkseid'ın gözünü delen atak BA'dan geri mi sekecek ? Hiç sanmıyorum.



Ayrıca büyüyle içli dışlı olması da büyü bazlı saldırılara karşı korunmasını sağlayacaktır.
Aynı şekilde WW'de büyü ile içli dışlı o sebeple BA'nın atakları da WW tarafından tanklanmaya müsait. Zeus'un kızının yıldırım ile bir derdi olacağını sanmamaktayım. Zira kadın direkt Zeus'un yıldırımlarını tanklamışlığı olan biri. Yani büyüsel yatkınlık ve büyü bazlı savunma iki taraf için de geçerli bir durum.
 
@Nabu
Hocam sağlam featleri var doğrudur fakat gösterim olarak kalp krizi geçirebildiği,kurşun geçirmez olmayan ve tanrısal özelliklerinin ön planda olmadığı bir zamandan bahsediyoruz.
Superman'le uzayda kapıştığı feati bulunmasina rağmen mera'ya h2h de üstünlük sağlayamadığı feati de var.Zoom'a ayak uydurabildiği halde kurşundan yaralandığı zamanlar da var.Veyahut da aresi alt edip cheetah'dan yüksek miktarda hasar aldığı zamanlar.
Wonder woman'ın başa baş savaştığı villainlerinin çoğunu Superman'in karşısına koysak Superman'in onları birkaç saniyede yeryüzünden silebileceği gibi bir gerçek var.Diyebilirsin ki bu ne saçma bir argüman.Fakat burda anlatmak istediğim ww'nin genel resmedilişi.Nitekim bu bile resmediliş olarak Wonder WomanHız konusunda ise Superman ve Shazam ile eşit seviyede savaşan Black Adam'ın Wonder Woman'dan çok da geride olcağını düşünmüyorum.Tabiki Wonder Woman yıllardır birçok sayısı olan ve çok popüler bi karakter.Black Adam'a oranla her konuda daha iyi featini rahatlıkla bulabiliriz.Bu yüzden comicslerde göründüğü zamanki genel resmedilişleri bu 2 karakteri kıyaslarken featlerden daha mühim benim için.
 
@Nabu

WW'nin beyaz marslılardan tek yeme feati de var hocam ? @Shrimpin dediği gibi çok uzun süre savaşamıyor. Kalp krizi geçiriyordu.

BA, hız açısından da geri kalmaz. RoE uzauy zamanın ötesinde ve oraya ulaşmak için uzay-zamanı aşıyordu.

WW kuvvet bakımından bayağı geri kalıyor. Çünkü BA fiziksel olarak Superman ile hemen hemen eşit yansıtılırken WW 4-5 tık geride yansıtılıyor. Thor gibi.

Ben bloodlusted Superman ile başabaş gitmesinin nedenini söylemiştim. Kriptonit vardı. Ve planet level featler çok önem arz etmiyor. Adam solar system. Ki kanıtla diyeceksiniz. Superman BA'ya vururken tüm sınırlarını kaldırdığını söylüyordu. Yani adam ne tek yiyor ne başka bişey. BA, büyü sayesinde gücünü arttırabiliyor ayrıca.

Dr. Fate'in saldırısına kahkaha atan, mahşerin 4 atlısını öldüren, Milattan önce anti emotion tarikatını tek başına khandaqtan püskürten birisi BA.
 
Hocam sağlam featleri var doğrudur fakat gösterim olarak kalp krizi geçirebildiği,kurşun geçirmez olmayan ve tanrısal özelliklerinin ön planda olmadığı bir zamandan bahsediyoruz.
Post-Crisis'i kastediyorsan verdiğim örneklerin hepsi post-crisis zamanından zaten. Ayrıca WW her daim kurşun geçirmez idi. Sadece bazı denyo yazarlar bazı saçma öyküler yazdılar o kadar. Superman, Ares gibilerinden darbe alıp ölmeyen kadının kurşundan yaralanması saçma zaten.



Wonder woman'ın başa baş savaştığı villainlerinin çoğunu Superman'in karşısına koysak Superman'in onları birkaç saniyede yeryüzünden silebileceği gibi bir gerçek var.
Bu bir "gerçek" değil. Senin varsayımın hocam sadece. WW pre-fp ve post-fp iki dönemde de Superman'e denk, ona yakın ve ona bir şey olması durumunda onu durduracak kişi olarak resmedildi. Nitekim. Bu bakış açısı yanlış. En azından buna "gerçek" demek saçma. Çünkü yazarın kararıdır gerçek olan. Buradaki her şey bir varsayım.




Nitekim bu bile resmediliş olarak Wonder Woman
Shazam asla "Superman2" olarak resmedilmiş biri değil. Hatta WW ile Superman'e karşı önlem olarak gösterilen bir tip genelde. Ve Shazam'ın Superman'e bu denli tehdit olabilmesinin bir diğer sebebi de çok büyü yüklü bir varlık olması. BA'ya gelirsek kendisi defalarca Billy'den ayar yemiş birisi. Tecrübeli evet ancak üstün de değil.


Bu yüzden comicslerde göründüğü zamanki genel resmedilişleri bu 2 karakteri kıyaslarken featlerden daha mühim benim için.
İyi de seninki kadar dramatik bir fark yok resmedilişlerinde zaten. Bende onu diyorum.


dediği gibi çok uzun süre savaşamıyor. Kalp krizi geçiriyordu.
WW'nin günlerce dinlemeden verdiği büyük savaşlar da var. Bir hikayeden yola çıkıp yarı tanrı birine kalp krizi geçiriyordu denmez.


WW'nin beyaz marslılardan tek yeme feati de var hocam ?
BA'nın da buluruz. Aradığın tek yeme ise. Aynı WW daha sonra Beyaz Marslıların kadın liderini tek başına 2 salise de aldı. O hikayede Beyaz Marslılar tüm kahramanlara tek attılar çünkü hazırlıklıydılar. Sonra Batman gelip 6 tanesini tek aldı :D :D Onun süper gücü olmadığı için önemsiz buldular diye :D :D

Çok sağlıklı bir çıkarım çıkmaz ondan.



BA, hız açısından da geri kalmaz. RoE uzauy zamanın ötesinde ve oraya ulaşmak için uzay-zamanı aşıyordu.
Rock of Eternity konum olarak uzay-zamanın ötesinde yoksa varmak için mesafe kat etmen gereken bir yerden çok. Ona aşina olman ve özel güçlerinin olması gerekiyor.

Black Adam her seferinde Jay Garrick'den yavaş gösterildi. Hatta bir keresinde Jay, BA'nın top hızı için 600 küsür mil/sa demişti. Elbette BA ışık hızı üstüdür Cap. Marvel'dan kıyasla ancak Jay Garrick gibi ışık hızının en fazla 3-4 kat üstüne çıkabilen biri tarafından sürekli madara edilen adamın. WW ile aşık atabileceğini hele yakın kombat hızında bir fark yaratabileceğini sanmıyorum.


WW hız çarpmasına uğratamaz belki ancak baskıyı sürekli BA'nın üstünde tutabilir. Ve kesinlikle kat be kat iyi hız featlerine sahip.



WW kuvvet bakımından bayağı geri kalıyor. Çünkü BA fiziksel olarak Superman ile hemen hemen eşit yansıtılırken WW 4-5 tık geride yansıtılıyor. Thor gibi.
BA ile Superman eşit kuvvete sahip değil. Eğer olay saf fiziki kuvvet ise Superman'den daha iyi ya da ona eşit bir Süper Kahraman bulamayız zaten.

Yani BA ile WW arasında kuvvet olarak, BA'nın oyunu tersine çevirebilecek kadar bir farkı yok. Vuruş gücü yıldırımları ve büyüsü ile yüksektir ancak WW de belirli bir zaman içerisine daha fazla atak sığdırabilir ve kesici aletleri ile yara açabilir.



Ben bloodlusted Superman ile başabaş gitmesinin nedenini söylemiştim. Kriptonit vardı.
Kriptonit yiyen Superman nasıl dakika içerisinde rakibini güneşe götürüp orada şarj olup geri bir yumrukla bir kaç saniyede rakibini dünyaya çakıyor ? Valla Superman orada her haliyle gücü kuvveti yerinde biriydi.


Superman BA'ya vururken tüm sınırlarını kaldırdığını söylüyordu.
Fiziki sınırları kaldırsa da ahlaki olanları kaldırmıyor adam. Öldürmek için vurmuyor yani. Bu WW'yi güneşten dünyaya çakan yumruktan sağ çıkmasından daha iyi değil. Çünkü orada Supe'ün ahlaki bariyerleri de gitmişti. Ya da Zoom'un WW'ye IMP turu attırması.



mahşerin 4 atlısını öldüren
Çok güçlü değil o ekip zaten. Ayrıca tek yapmıyor hepsini.


Dr. Fate'in saldırısına kahkaha atan
Hangi saldırısı ? Doctor Fate gününde oldu mu Skyfather levele çıkan bir tip. Çok outlier bir örnek bu.

WW'nin en low featlerine bakıp sonra BA'nın 20 yılda bir yaptığı şeylerle gelmek mantıklı gelmiyor bana.


Ayrıca benim savım WW > BA değil zaten. Ancak "BA, WW'den çok daha güçlü" deyimine karşıyım.

--------------

Ayrıca konu açılırken Post-Crisis denmiş yani New 52 featlerini saymayacağız diye bir şey denilmemiş.
 
@Nabu
Post crisis derken post crisis-new52 arasındaki dönemden bahsediyorum.Nitekim new52 ile beraber Wonder Woman çok daha önemli bir karakter haline gelip tanrısal özellikleri ve tanrısal bağları önem kazandı.New52 wonder woman'ın ilk 23 sayısı da bunun apaçık örneği zaten.New52 döneminde Wonder Woman'ın hem Black Adam'ı hem de Superman'i yenebileceğini düşündüğümü söylemiştim zaten.
Wonder Woman'ın başa baş dövüstüğü villainler derken cheetah,giganta gibi tiplerden bahsediyorum.Bence bu tarz karakterlerin hepsi bir olsa bile Superman istediği taktirde bunları yeryüzünden silebilir.Tabi benim görüşüm bir gerçek olarak sunmamam gerekir haklısınız.
"Shazam asla Superman2 olarak resmedilmiş biri değil" buna kesinlikle katılmıyorum.Birçok kare aklıma geliyor birbirlerinin yanında veya karşı karşıya geldikleri durumlarda birbirlerine ne kadar benzediklerine atıflar yapılan.Hatta geçenlerde okudugum bi hikayede elongated man plastic man'e diyorduk ki(tam tersi de olabilir) bak burda 2 tane Superman var (Shazam ve Superman'i) göstererek 2 uzayan adam neden olmasın.Gerçi bu diyalog injustice serisinde geçmiş de olabilir emin değilim fakat burda anlatmak istediğim şey Superman ile Shazam'ın birçok durumda birbirlerine inanılmaz benzediğinin vurgulanması.
Daha önce dh forumda Wonder Woman'ın Thor'u ve Superman'i yenebileceğini savunurken bu 2 yiğit delikanliya karşı da çok avantajlı skill setinin ve envanterlerinin olduğundan bahsetmiştim.Thor'la benzer fiziksel güçte fakat yıldırimlarını etkisiz kılabilir ve ondan çok daha hızlı veyahutta Superman'den fiziksel olarak zayıf ama daha deneyimli tecrübeli ve büyülü envanteri ile büyük bir avantaj saģlayacağından bahsetmiştim.Fakat bu 2 karşılaşmanın aksine Black Adamla karşılaştığında ise kementi ile yapacağı ufak numarasından başka Black Adam'a bir üstünluğü yok.Nitekim Wonder Woman Black Adam'ı dövmek istiyorsa bunu yumruk ve tekmeleri ile yapmalı.New52 de bile standart bir kriptonlu ile dövüşurken "daha şimdiden 100 lerce darbe aldın neden pes etmiyorsun" dendiğini hatırlıyorum Wonder Woman'a.Orm tarafından knock outlandığı ,fiziksel gücü ile merayı alt edemediği durumlar mevcut.Yani işi sadece fiziksel mücadeleye kaldıği zaman Black Adam gibi istikrarlı olarak Shazam ve Superman seviyesi fiziksel gücü olduğu belirtilen birine ben üstünlük kurabileceğini düşünmüyorum.
 
Wonder Woman'ın başa baş dövüstüğü villainler derken cheetah,giganta gibi tiplerden bahsediyorum.Bence bu tarz karakterlerin hepsi bir olsa bile Superman istediği taktirde bunları yeryüzünden silebilir.
Cheetah pek çok nerf yese de özellikle 80ler sonu 90lar başında ve son dönem oldukça güçlü ve hızlı birisi ve WW ile arkadaşlıkları olduğundan WW asla ölümcül saldırmıyor ve hiç yenildiği de olmadı. Giganta desen WW'nin kum torbası gibi bir şey. Ona bakarsak Superman'in kötüler galerisinde Lex Luthor, Toyman, Livewire, Silver Banshee gibi WW'nin öldürebileceği isimler var. Nitekim WW'nin düşmanları bu o zaman çok zayıftır bence eksik bir mantık.


"Shazam asla Superman2 olarak resmedilmiş biri değil" buna kesinlikle katılmıyorum.Birçok kare aklıma geliyor birbirlerinin yanında veya karşı karşıya geldikleri durumlarda birbirlerine ne kadar benzediklerine atıflar yapılan
Birbirlerine benzerliğe yapılan atıf ile "Superman no:2" olmak arasında epey bir fark var.


New52 de bile standart bir kriptonlu ile dövüşurken "daha şimdiden 100 lerce darbe aldın neden pes etmiyorsun" dendiğini hatırlıyorum Wonder Woman'a.Orm tarafından knock outlandığı ,fiziksel gücü ile merayı alt edemediği durumlar mevcut
Aynı New 52 de iki kere Supergirl'ü rahatlıkla paket ettiği General Zod ve teğmeni Faora'yı aynı anda dövdüğü de var. Aynı hikaye arc'ında da Aquaman Superman'i KO etmişti. WW'nin Mera'yı alt etmek isteyip de edemediği bir durum hatırlamıyorum.


Yani işi sadece fiziksel mücadeleye kaldıği zaman Black Adam gibi istikrarlı olarak Shazam ve Superman seviyesi fiziksel gücü olduğu belirtilen birine ben üstünlük kurabileceğini düşünmüyorum.
Belki daha fazla istikrarla WW'nin Supe dengi ya da onun çaresi olarak gösterilmişliği var. Ayrıca benim savunmam "WW üstünlük kurar" demek için değildi. Ancak senin WW'yi en düşük feat ve düşmanları ile hor görüp BA'yı ise sadece kıyaslamalar ile oldukça abartarak aralarında bir uçurum varmışçasına "çok daha güçlü" demene katılmamam idi. Yoksa bence de BA daha güçlü olan karakter burada (çok fark olmamak ile beraber)..

Shazam evet Superman'e yakın biri ve Ligin ağır toplarından ancak WW de öyle.

Zaten Adalet Birliğinde Aquaman, Batman falan hariç geriye kalan tüm kurucu üyeler ya da ağır toplar 3 aşağı 5 yukarı aynı sınıf içinde tipler. Flash, Hal Jordan, Shazam, Superman, Martian Manhunter vs vs. Bu sebeple zaten BA'nın WW'ye çok büyük bir fark koyması zor. Kaldı ki WW + Binary Carol'a koysun.
 
@Nabu
Kötüler kısmında ne demek istediğimi net acıkladığımi düşünüyorum.Bir karakterin villaini kimse o villain karakterin de güç seviyesini az çok belli eder.Ayrıca Livewire,silver banshee gibi tiplerin Wonder Womana zor anlar çıkarabileceğini düşünüyorum.Lex luthor ise istediği taktirde Wonder Woman'ı da Superman'i de öldürebilecek potansiyele sahip.
Benim söyledigim standart kriptonlu Faora idi.Superman ve ww, zod ve faoraya karşı savaşırken faora bu cümleyi kurmuştu ww ye.2v1 kaldıgi durumda da ww 2 kriptonluyu aynı anda dövmekten ziyade 2 sine birden karşılık verebildi desek daha doģru bir ifade olur.
Supergirl'le savaştıği durumda Supergirl daha dünyaya geleli birkaç ay olmuş gücleri konusunda hala acemi bir halde idi ve o durumda bile kolay bir mücadele olmadı ww için.Kementini supergirlin etrafına sardığı halde bile supergirl bundan kurtulup karşılık veriyodu.Aquman'in Superman'i ko etme durumu da pek öyle değil aslında.Beklenmedik bir yumruk yiyip kalkıyor Superman.Savaşmak istemiyor Arthur ile.
Ben tam olarak anlatamadım sanırım kendimi.Ben Black Adam çok daha güçlü diye bir sav savunmuyorum.Nitekim Wonder Woman'ın yetenekleri ve potansiyeli dikkate alındığında en güçlü herald seviye karakterlere bile zorluk çıkaracaktır.Fakat Ww yi öne çıkaran yeteneklerinin Black Adam'a karşı etkili olmayacağı düşüncesindeyim.Bu vs de iki karakterin fiziksel güçleri ön plana çıkar.Ve bu konuda Ww'nin çok geride olduğunu düşünüyorum.Ayrıca gösterdiğim featler low anları değil.Tarafsız olarak fiziksel özellikleri ile ön plana çıkan karakterlere karşı fiziksel olarak ne kadar var olabilidiğini anlatmaya çalısıyorum.Nitekim yine new52 de olmasi lazim wonder woman bizarro'dan çok aģır bir şekilde dayak yiyor.Yine new52'de fiziksel özelliklerini kullandığı doomsday ile olan savaşında inanılmaz şekilde kaybediyor.Benim savım Wonder Woman'ın sadece fiziksel özelliklerini kullanacağı bir savaşta Superman seviyesi karakterlerden çok daha geride.Buna Black Adam da dahil.
Şahsen fiziksel güç olarak(punching ve lifting power) bir puanlama yapacak olursam.
Thor:5 Ww:6 Black Adam-Shazam:9
Mm:9 Superman:10 gibi bir puan veririm.
 
Ben Black Adam çok daha güçlü diye bir sav savunmuyorum.
Bu vs de iki karakterin fiziksel güçleri ön plana çıkar.Ve bu konuda Ww'nin çok geride olduğunu düşünüyorum.
Benim savım Wonder Woman'ın sadece fiziksel özelliklerini kullanacağı bir savaşta Superman seviyesi karakterlerden çok daha geride.Buna Black Adam da dahil.
Biraz çelişki var hocam. Ayrıca dediğim gibi bu iki karakter arasında "çok ...." gibi bir fark yok.

BA'nın hangi feati ya da tasviri onu WW'nin liginden bu kadar uzağa taşıyor ki ? Superman > Shazam >= Black Adam gibi bir tablo var aynı şekilde Superman > WW gibi bir tablo var ancak ne hikmetse BA, WW için "çok fazla" oluyor ? Ve bunun için oluşturduğunuz argümanlar BA'nın karşılaştığı Shazam'ı Superman üzerinden kıyaslayarak yüksek bir yere koyup WW'yi ise sürekli aşağı featler ve söylemler ile BA-Shazam seviyesinden aşağıya çekmekten ibaret.

WW ile Supe'ün Post-Crisis deki bir savaşı için yer-gök sallandı denilmişti ve aynı savaş başlamadan önce iki denk güç kapışacak vs diyordu. Elbette WW = Superman demiyorum. Ancak WW'yi, BA ve Shazam'dan çok çok geride görmüyorum. Hatta kementi elinden alarak kadına direkt nerf atarak tartışmaya başlamanız da zaten kadının tehdit seviyesini ortaya koyuyor.

WW'nin en önemli aygıtını elinden alalım, sürekli low feat ve tasvirlerine bakalım. BA için ise shazam = superman üzerinden kendi üzerinde duramayacak bir abartı katalım. Böylece BA >>> WW yapalım bana çok adil gelmiyor.

Ve BA'nın striking kuvveti WW'den çok ve lifting'i de bir tık üstü olabilir. Ancak WW'nin atak hızı, silahları ve defansif önlemleri daha fazla. BA elinde olanı korkusuzca ortaya döken bir brawler. WW onun defalarca katı daha taktiksel, çabuk ve teknik bir dövüşçü ancak neredeyse onun fiziksel özelliklerine yakın da fiziksel becerileri var.

Hal böyle olunca benim gözümde ikisi arasında "çok daha" olarak tasvir edilebilecek pek bir fark kalmıyor.

Bu galeride post-crisis döneminde WW ile Supe'ün ne denli yakın seviyelerde görüldüklerine dair paneller bulunmakta.

Shazam ve BA'yı bu denli WW üstü göremiyorum ben. Evet üstteler ancak bu kadar net ve keskin bir üstünlük yok. Hele iş feat değil de tasvir ise (ki sen BA'nın durumunda buna daha çok önem verdiğini belirttin.)

Post-Cri Supe iki kere sonsuz ağırlık denebilecek şey kaldırdı ve birinde eşi Shazam iken diğerinde WW idi. Yani biri 5/10 iken diğerinin 9/10 olması "tasvir" olarak doğru değil. Ki WW'nin tek başına da "sonsuz güç" diye tarif edilen bir atağı geri püskürtmüşlüğü var. (1) Elbette WW'nin sonsuz gücü var o Supe'e denk vs demiyorum. Ancak WW'ye Aquaman'imsi bir muamele yapılması da doğru değil.

Ki aynı post-crisis WW, "Gücünün bildiği bir limiti" olmadığına da belirtmiştir (1) .


Mevzu bahis isimlerin hepsi atak olarak çoklu gezegensel-solar sistem arası gezinen tipler. WW'de bu sınıfın bir parçası sayılır.

----------------------------

Ayrıca daha sert vurmak her zaman her şeye çare olmaz.
 
@Nabu
Söylediklerimde aslında çelişki yok.Genel anlamda Ww; Shazam,Black Adam gibilerden çok geride değil.Fakat fiziksel güç bazında baktığımızda olaya bunlardan bir hayli geride.Fakat bu eksiklliklerinu h2h ve savunma becerileri ,envanterleri gibi ekstraları ile bir haylı kapatıyor hatta duruma göre bu karaktere karşı öne de geçebilir.
Böyle güzel bir tartışmayi ben de görsellerle desteklemek isterdim fakat internet hızım ve mobilden yazıyor olmam bunun önüne geçiyor.Yine de yazdıklarım havada kalmıyor diye düşünüyorum.Konuya gelirsek aslında baştan beri anlaşamadığımız birkaç nokta var.Birincisi ben tasvir olarak Wonder Woman'ı Shazam,Superman,Black Adam gibilerden daha geride görüyorum.Aslında bunun belli başlı anlaşılır sebepleri var.Mesela biz Deathstroke vs Wonder Woman kıyaslaması yapabilrizi.Ww daha hızlı güçlü fakat Deatstroke de daha iyi bir dövüş ustasi ve taktisyen güzel bir battle olur diyebiliriz.Fakat Shazam veya Superman vs Deathstroke dersek komik bir karşılaştıma olur çünkü sonucu çoktan belli olan bir battle.İste benim tasvir olarak bahsettiğim şey aslında bu.Başka bir örnek daha vereyim.Superman kontrolü kayıp edip tüm jl ile aynı anda savaşabiliyor(önce martian manhunterı bir yere hapsedip,flashın dikkatini dağıtacak bir şey yapıyor sonra ww yi indiriyor gibi gibi) veyahut da bunu martian manhunter'ında yapabileceğini düşünebiliiz.Fakat bunların yerine ww yi koysak justice league'e karşı 2 saniyede patates olur.Tamam Wonder Woman yeri gelir Superman'le Darkseid ile 1-1 de aşık atar ama genel tasvir olarak bu karakterlerin gerisinde kaldığı da aşikar.
Hız konusuna gelirsek yakın zamanda ww'nin hızı ile ilgili 3 istikrarlı durum karşıma çıktı.Birinci bloodlusted superman ile savaşırken "inanılma hızlı takip etmekte zorlanıyorum" dedi.Bir diģeri de faora ile savaşında faora ww'ye daha şimdiden yüzlerce darbe aldın neden pes etmiyorsun demesi ve sonuncu olarak da bizarro ile savaşırken "bu yaratık çok hızlı" dedikten sonra saģlam bir dayak yemesi.Bu 3 durumdan da ortak çıkarımım Wonder Woman inanılmaz hızlı olsa da standart bir kriptonluya göre yavaş.Black Adam'ın ise ben Superman ile dövüşlerinde bir hız sıkıntısı çektiğini görmedim.Nitekim aklımda şuan Superman'in Shazam ile olan "Flash benden daha hızlı fakat sende tanrının hızı var.Tanrı flashtan hızlı olabilir değil mi?" diyaloğundan sonra Shazam'ın kontrolden çıkmış Flashı yakaladığı panel var.Benim görüşüm Wonder Woman hız olarak Shazam,Superman ayarında olmasa da bunu atiklik ve çevikliği ile nispeten kapattığı yönünde.Ama yinede onlar kadar hızlı değil olmadığı kanaatindeyim ww'nin.
 
Fakat bunların yerine ww yi koysak justice league'e karşı 2 saniyede patates olur.
Adalet Birliğinin kadrosuna göre değişir bu. Ve Superman evren için bu denli bir figür olmasa dolu bir lig kadrosu rahatlıkla onu da patates eder zaten. Konuda Superman olmadığı halde her şeyi superman üzerinden değerlendirmen ve bunu yaparken de biraz abartıya kaçman söz konusu hocam.

Ayrıca post-crisis WW JLA ile körken kapıştı ve patates olmaktan çok uzaktı. Sitemizde WW için hazırlanan respect thread yazısından bir sahne atayım.

index.png



Mesela biz Deathstroke vs Wonder Woman kıyaslaması yapabilrizi.Ww daha hızlı güçlü fakat Deatstroke de daha iyi bir dövüş ustasi ve taktisyen güzel bir battle olur diyebiliriz.Fakat Shazam veya Superman vs Deathstroke dersek komik bir karşılaştıma olur çünkü sonucu çoktan belli olan bir battle.İste benim tasvir olarak bahsettiğim şey aslında bu.Başka bir örnek daha vereyim.
Hocam kusura bakmayın da şunu baştan demiş olsaydınız bu kadar tartışmazdım bile. Ne demek WW vs Deathstroke güzel bir maç olur ? :D WW tek atar ya siz gerçekten Supermanler, Herküller, Orionlar, Atlaslar, Sinestrolar, Aresler, Darkseidlar, Kalibaklar vs ile dövüşen birini DS'e rakip ya da yakın mı tasvir etme gayretindesiniz ? Yapmayın lütfen.

Ki New 52 de boost almış (gençleştirilmiş ve god killer kılıçları ile kutsanmış DS) DS'e WW ada turu attırıyordu yumruklarıyla adanın bir kıyısından diğerine yolluyordu.


WW gerçekten çok küçümsenmiş onu anladım. Superman ile beraber Spectre'yi kaldıran, Superman ile beraber Dünyayı ve ayı taşıyan, Olimpus'un tüm tanrılarının ürettiği "Infinite Power Attack" denen sonsuz güçteki atağı tanklayan, daha WW olmanın 1. yılında iken tüm dünyayı sallayan bir depreme sebep olan tektonik gücü durduran (direkt gezegensel feat genç WW den, Kana susamış güneşde şarj olmuş Supe'den onu 150 milyon ışık yılı şutlayan yumruğu yiyip ağır hasar almayan, Zoom tarafından kör iken IMP ile dünya türü attırılan kadın. DS ile savaşınca bu çekişmeli bir savaş olacak ancak ne hikmetse defalarca WW'yi durdurabilecek yegane kişi olarak tasvir edilen Supe DS'in ağzına edecek çünkü WW'den zibilyon kat daha güçlü ?! .... E yok artık. Şu saydığım featleri Sentry, Shazam, Blackbolt yapsa burada ballandıra ballandıra bitiremezdik. Ancak WW yapınca "Olsun canım WW kalp krizi geçiriyordu, kurşun yiyordu" oluyor :D


Yani bir saygısızlık etmek istemem ancak DS vs WW çekişmeli ya da denk olabilecek bir dövüş olabileceği fikri. Ancak ve ancak yazarın DS'i pohpohlaması gerektiğinde ve DS bir ton özel item ve hazırlık yaptığında olabilecek bir şey ve bu durumda zaten Supe ile de dövüşebilir (Batman'in sürekli yaptığı gibi).


Bu 3 durumdan da ortak çıkarımım Wonder Woman inanılmaz hızlı olsa da standart bir kriptonluya göre yavaş
Ben de Superman için onu çok yavaş gösteren 3 gösterim bulabilirim hatta Wally West için bile bulabilirim. WW, standart bir kriptonludan yavaştır demek bile bence çok yanlış bir yaklaşım. WW defalarca ligdeki kas hafızası olarak en çabuk kişi olarak gösterildi ki bunu Batman falan bile onaylamıştı. Po-C WW'nin onlarca inanılmaz hız feati var sen gidip new 52 den featlerle geliyorsun :D Ki aynı faora aynı olayda WW'den blitz yemişti neyse.


Valla ya karakteri çok iyi tanımıyorsun ya da Superman ve Superman benzerlerine çok başka seviye olarak bakıyorsun ya da seksistlik var biraz hocam. Bir karaktere sürekli low perspektifden bakıp diğerini başkalarının abartılı featlerinden yola çıkarak göklere çıkarmak çok mantıklı değil.


Shazam'ın kontrolden çıkmış Flashı yakaladığı panel var.
Canon değil o hikaye ancak gözü kör WW'nin Wally ve Zoom'u taglemişliği var canon hikaye de.
 
@Nabu
Hocam ww en sevdiğim karakterlerden biri ve başrolde olsuğu 100 lerce sayı okumuşdur.Örnek verdiğiniz featlerin bazılarına çizgi roman okurken de şahit oldum ve birçoğunu ww thoru ve superman'i neden yener diye argüman olarak kullandım.Bence bu 2 liyi yenebileceğini düşünmem bile onu küçümsemediği yeterince gösteriyodur. :)
Deathstroke ile olan savaşında deathstroke güçlendirme almış dediginiz güçlendirme god killer sword olmasi gerekiyordu hatırladığım kadarıyla.Bu aslında biraz durumu eşitlemek gibi oluyor bence.Ww de o kadar büyülü ekipman var deathstroke da da olsun birtane :D .Tabi hikayeye tam hakim değilim kısmen ingilizce okumuştum yanlışım olabilir.Bir de deathstroke ile ww yi kıyaslamamın ww icin küçümseyici bir yanı yok.Sonuçta Deathstroke'un wally,kyle rayner,hawkman,zatanna,black canary,plastic man(elongated da olabilir hep karıştıriyorum) ve green arrowlu grubu nasıl rahatlıkla patates ettiğini siz de biliyorsunuz.Yeterli bir hazırlık ve Ww'nin ekipmanları kalitesinde ekipmanlarla Ww'ye karşı güzel bir savaş çıkaracağını düşünmem çok absürd değil.(Slade reyiz adamdır.)
Yine kendimi anlatamadığım nokta aynı sanırım.Ben Superman Wonder Woman'dan çok daha üst seviye demiyorum.Hatta Justice league filminden sonra bana Ww'yi soran arkadaşlarıma Superman'den yarım tık daha geridir diyodum.H2h becerileri,envanterleri,potansiyel büyü gücü vb bir sürü önemli özelligi var.Hatta potansiyel olarak ww>superman dediğim için bazı arkadaşlarla tartışmışlığım da var. :) @Noralyma.
Ayrıca daha önce mera>aquman, ww>superman demiş birine de sexist denmez herhalde diye düşünüyorum.
Burda görüş ayrılığında olduğumuz mesele Wonder Woman'ın neler yapabileceği ve ne kadar sağlam featler sergileyebileceği değil.Fiziksel güç seviyesi ve tasviri.Wonder Woman'ı Superman seviyesi tasvir edeceksen gidip Wonder Woman'ın Ocean masterın sırtına çıkıp teslim ol yoksa canını yakarım dedikten sonra yere kapaklandığı bir sayfa çizmezsin.İster istemez insanın aklına "Shazam Ocean Masterı tutsa yerinden dahi kıpırdayamaz demekki Wonder Woman'ın güçlü bir atlantisliye karşı dominant derecede fiziksel üstünlüğü yokmuş"gibi bir fikir gelebiliyor.Bunun gibi paneller inanın 1 değil 2 değil çoğu çizgi romanda var.(Bu arada aquman ve meranın da underatted karakterler olduğunu düşünüyorum fakat 'offtopic'.)
Aslında dediklerimi kanıtlarcasına güzel bir panel vardı.Darkseid war hikayesinde god of strenght Superman ile h2h savaşıyordu Wonder Woman.Bu eventte her karakterin kazandığı power up ları düşünürsek Superman'in de belki de 10 larca kat güçlü olduğu bir versiyonuyla bile ww savaşabiliyordu.Bu panel bize Wonder Woman'ın daha önce Superman'le yakın fiziksel kuvvette olduğu için başa baş savaşabiliyor savını çürütüyor.(Gerçi benim baştan beri savunduğum Black Adam fiziksel olarak güçlü olduğundan yener savı da çöpe gitmiş oluyor ;( )

Zaten 10 larca yıllık karakter.Bir sürü low ve high anları var.Sen bana dersin ki bloodlusted Superman'in ışık hızından binlerce kat hızlı yumruklarıyla hasar almıyor, streer level-meta level arası karakter ww 'yi kanatıyor.Sen dersin bana infinity ağırlık taşıyor ben sana derim kursun geçirmiyorsa neden kurşunları bileziklerle bloklama ihtiyacı hissediyor.Hatta yukarıda attığın featte bile flash'ın atağını sezdiği halde Batman'in kulağına vuracağını sezemiyor.Bu konuları Dc Comicsin kendisi daha çözemiyor.Wonder Woman filminde bile filmin ilk yarısı ok ile yaralanıp 2. Yarısı aresin kafasına tank fırlatıyodu.Justice league vs teen titans da önce robinle dövüşüp daha sonra trigona saldırıyodu :D .
 
Bu aslında biraz durumu eşitlemek gibi oluyor bence.Ww de o kadar büyülü ekipman var deathstroke da da olsun birtane
WW'nin ekipmanları onun için standart şeyler. DS sürekli Godkiller kılıçları ile mi geziyor ya da vücudu zirvesindeki haline mi getirilmiş oluyor ?! DS de de olsun bir tane canım deyip sonra DS ile WW de iyi savaş olur demek bence alakasız. O kadar item ve buff ile DS, Superman'e de dalar. God Killer kılıçlarını kriptonitten yaptırsın. Nth metali zırhını da giysin kriptonit kurşunlar koysun silahlarına ok temiz. :D :D Yani bu kafayla herkesi herkese rakip yaparız.


Sonuçta Deathstroke'un wally,kyle rayner,hawkman,zatanna,black canary,plastic man(elongated da olabilir hep karıştıriyorum) ve green arrowlu grubu nasıl rahatlıkla patates ettiğini siz de biliyorsunuz
Hocam inanılmaz nitpick yapıyorsunuz. Cımbızla seçiyorsunuz. 2-3 olaydan bir karaktere bir konum çıkarıyorsunuz ama karakteri yerecekseniz low feat öveceksiniz high featlere bakıyorsunuz. Aynı Deathstroke'un Nightwing, Batgirl, Batman, Black Manta gibi isimlere karşı zor zamanlar geçirmişliği de var. Ayrıca DS orada full hazırlıklı idi ve Yeşil Fener'in elini kırmak, Wally'nin kılıcın üstüne atlaması vs falan saçmalığın daniskası :D O DS için bile çok hype bir sahne. Ayrıca benim en son hatırladığım ekip DS'i patates etmişti.


Ww'ye karşı güzel bir savaş çıkaracağını düşünmem çok absürd değil.
Evet absürd. Hazırlık, bilgi ve item ile değil ancak bunlar ile Supe'e karşı bile çıkarabilir o yüzden Supe, WW ile dövüşebilen bir DS'i patates edemez. Bu nokta da absürt hocam.


Wonder Woman'ı Superman seviyesi tasvir edeceksen gidip Wonder Woman'ın Ocean masterın sırtına çıkıp teslim ol yoksa canını yakarım dedikten sonra yere kapaklandığı bir sayfa çizmezsin.İster istemez insanın aklına "Shazam Ocean Masterı tutsa yerinden dahi kıpırdayamaz demekki Wonder Woman'ın güçlü bir atlantisliye karşı dominant derecede fiziksel üstünlüğü yokmuş"gibi bir fikir gelebiliyor.Bunun gibi paneller inanın 1 değil 2 değil çoğu çizgi romanda var.(Bu arada aquman ve meranın da underatted karakterler olduğunu düşünüyorum fakat 'offtopic'.)
Bak zibilyon tane Post-crisis WW güç gösterisi örneği verdim sen hala New 52 deki bir kareden örnek atıyorsun. Aynı Ocean Master bir yıldırım saldırısı ile tüm lig dizinin üstüne kapaklanmıştı. Aquaman, Superman'in ağzındna kan getirip onlarca metre geriye uçurmuştu. Yani low gideceksek Superman içinde low gidebiliriz. Saçma yani bu tutum.


Aslında dediklerimi kanıtlarcasına güzel bir panel vardı.Darkseid war hikayesinde god of strenght Superman ile h2h savaşıyordu Wonder Woman.Bu eventte her karakterin kazandığı power up ları düşünürsek Superman'in de belki de 10 larca kat güçlü olduğu bir versiyonuyla bile ww savaşabiliyordu.Bu panel bize Wonder Woman'ın daha önce Superman'le yakın fiziksel kuvvette olduğu için başa baş savaşabiliyor savını çürütüyor.
Bu kısım biraz senin kendi bakış açın olmuş hocam bir şey çürüttüğü ya da kanıtladığı pek yok.


Zaten 10 larca yıllık karakter.Bir sürü low ve high anları var.Sen bana dersin ki bloodlusted Superman'in ışık hızından binlerce kat hızlı yumruklarıyla hasar almıyor, streer level-meta level arası karakter ww 'yi kanatıyor.Sen dersin bana infinity ağırlık taşıyor ben sana derim kursun geçirmiyorsa neden kurşunları bileziklerle bloklama ihtiyacı hissediyor.Hatta yukarıda attığın featte bile flash'ın atağını sezdiği halde Batman'in kulağına vuracağını sezemiyor.Bu konuları Dc Comicsin kendisi daha çözemiyor.Wonder Woman filminde bile filmin ilk yarısı ok ile yaralanıp 2. Yarısı aresin kafasına tank fırlatıyodu.Justice league vs teen titans da önce robinle dövüşüp daha sonra trigona saldırıyodu .
İşte bende bunu diyorum zaten ilk mesajdan beri. Benzeri bir low feat çılgınlığını hatta büyük ihtimalle daha kötüsünü Superman için de yapabiliriz. O yüzden bir tarafa inanılmaz kudretli, WW'ye gelince DS'den bir tık üstün kurşun geçirebilen zayıf bir şey gibi bahsetmek adil olmuyor.

Genel ortalamaya baktığında solar sistem level tiplerle beraber cenk eden bir kadının kurşun geçirmesinin yazar saçmalığı olduğunu deşifre etmek çok zor olmamalı. Ya da Atlantis Tahtı hikayesinde Aquaman ve Atlantislilere saygınlık kazandırmak için Geoff Johns'un bir taraflarını yırttığını anlamak çok zor olmamalı anlatabiliyor muyum ?

Shazam ve BA'nın high featleri kadar WW'nin de var hatta daha bile fazla olabilir. Bu nokta da ya iki tarafında low una bakarsın ya da iki tarafın da high ına ya da ortalama alırsın.

WW'ye uçan Spider-Man muamelesi yapıp Black Adam'dan Odin Jr. gibi bahsetmezsin. Benim itirazım en baştan beri buydu zaten yoksa WW > BA ya da WW > Supe gibi bir iddiam yok.

Ama DS, WW'ye denk bir rakip olur demek saçmadır. WW bir vursa yarısı boşa gider hem tasvir hem feat hem de konum olarak.

DS bir şekilde WW'ye yürüyebilecek bir build yaptıysa o build ile Supe e de yürür zaten sıkıntı yok :D Ki New 52 de Supe de yürümüştü hatta WW'yi daha tehlikeli bulmuştu DS neyse konuyla alakasız detaylar.

Benim tek demek istediğim sanki biri cebine bir para sıkıştırmış ve sıkıştırırken de "Şunu al ve BA'nın kazanmasını sağla" demiş gibi argüman üretiyordun.

BA >= Shazam olarak düşünüyorsun Shazam'ın da çok feati olmadığından onu Superman2 yapıyorsun, Superman üzerinden gitmek gerektiğine karar veriyorsun ve sonra Superman ile WW arasında devasa, kapanmaz bir uçurum var gibi argümanlarla geliyorsun. Benim karşı çıktığım şey bu tutum idi.

Ne Shazam = Supe ne de Supe >>> WW gibi bir durum var. Bunların doğru olmadığına hem fikirsen zaten şimdiye kadar söylediklerinin en az yüzde ellisini çürütmüş oluyorsun dostum.
 
@Nabu
Hocam bence öncelikle şunu açıkliğa kavuşturmamız gerekiyor.Benim Wonder Woman için söyledigim featleri "low anları" olarak nitelendirmek doğru değil.Ben orm ile olan orneği verirken orm ww'yi yenmiş Superman'i yenmiş tarzı bir argüman kullanmadım.Wonder Woman'ın orm'un sırtına çıkmasını örnek verdim.Superman ile Shazam'i asla böyle tasvir edilirken bulamazsınız.Yenerler yenilirler ayrı konu benim bahsettiğimi şey apayrı konu.
Benim new52'den örnekler atma sebebim new52 yi okuyup o döneme baya hakim olmam.Yoksa internetten post crisis'e ait öncesini sonrasını bilmedigim featler ile tartışmak istemem.Zaten new52 Ww'nin post crisis -new52 arası ww ile arasında pek uçurum yok.Hatta bence new52 ww daha da güçlü.Bu yüzden new52 featleri paylaşmakta sakınca görmüyorum.
Featler paylaşırken cımbızla onun güçlü onun zayıf featlerini alayım öyle benim söylediklerimi doğru göstereyim diye bir niyetim yok.Verdiğim tüm örnekler okuduğum hikayelerden aklımda kalan kısımlar.İdentity Crisis'in genel olay örgüsü dışında aklımda kalan bir feat deathstroke'ın flashlı,green lanternli bir ekibi patates etmesi.Tabi sonrasında doğal olarak kaybediyor gafil avlandıktan sonra üstüne çullanıyorlar ama bu ondan öncesinin gecerli olduğu gerçeğini değiştirmez.Mesela zod'u savunurken rebirthi hal jordanı yendi veya jordanı savunurken zod'u yendi diyebilirim çunkü birbirlerini 1'er defa yendiler.Bunda bir sakınca görmüyorum.Siz bunu yanlış bulabilirsiniz saygı duyarım.
"Benim tek demek istediğim sanki biri cebine bir para sıkıştırmış ve sıkıştırırken de "Şunu al ve BA'nın kazanmasını sağla" demiş gibi argüman üretiyordun."
Net bir şekilde Wonder Woman'ın Superman'le ,Shazam'le,Black Adam'la güzel bir savaş çıkaracağını.Wonder Woman'ın genel olarak bu karakterlerin çok az gerisinde olduğunu defalarca belirttiğimi düşünüyorum.(Yani itibar olarak Ww bu karakterler seviyesinde.)Hatta Ww potansiyel olarak onlardan daha güçlü bile dedim.Fakat siz benim fiziksel güç olarak Wonder WomanBlack Adam'dan daha iyi hız featleri olabilir fakat 10'larca kez ww'nin Kriptonlulardan daha yavaş tasvir edildiğine şahit oldum.Ben burda demek istiyorum ki Black Adam ve Shazam hız olarak Superman ile eşit tasvir ediliyor ,Ww ise daha yavaş.Artık burda yok Ww zoom'u engellemiş flashı dodgelamış gibi featlere girmenin lüzümu yok.Ww'nin low veya high featlerini atarak bir yere varamayız.Black Adam'dan,Shazam'dan 100 kat daha fazla gözükmüş bir karakter haliyle çok çok daha iyi featleri olacaktır çok çok daha fazla kötü featleri de.
Ortada genel olarak
Itibar olarak Superman>ww=shazam=Black adam
Tasvir olarak Superman=Shazam=Black Adam>Wonder Woman
Fiziksel güç olarak da Superman>=Black Adam=Shazam>>Ww gibi bir durum var bence.
Nitekim Black Adam vs Wonder Woman'da Black Adam çok çok rahat kazanır gibi bir savım yok.Wonder Woman'ın ona avantaj sağlayan yeteneklerini Black Adam'a karşı efektif kullanamayacağı düşünduğumden Black Adam'ı öne koydum.Nitekim bu 2v1 savaşta sizin gibi Black Adamla ww arasında pek fark yok o zaman Carol da ww ye eklenirse hanımlar kazanır gibi yorumlamıyorum bu vs yi.Bloodlusted halde Carol'u vs'de kolayca elimine edip daha sonra ww'yi zor da olsa yeneceğinde Black Adam kazanır yazmıştım en başta.
"WW'ye uçan Spider-Man muamelesi yapıp Black Adam'dan Odin Jr. gibi bahsetmezsin."
Bunu yazmanız gerçekten üzücü ;( Defalarca belirttim.Hatta zamanında sizle bile ww vs superman konusunda tartışmıştım
Ww vs Superman ===>Wonder woman kazanır
Ww vs Thor ===> Wonder woman kazanır
Ww vs Black Adam ===> Black Adam kazanır.
Sizde böyle düşündüğümü biliyosunuz.Fakat hala "Ww'ye uçan spider man muamelesi yapıyorsun" diyosunuz.
 
Üst